Bilder på mina hästar!

Jag svarade ju härmdagen (eller var det igår?) på en fråga om jag kunde lägga upp bilder på mina hästar! Så här kommer lite bildeer, några från sommar och några från vinter:
 
 
Här är en bild på dom! Och nu när jag ändå lägger upp bilder på dom så tänkte jag beskriva dom lite:
 
 
Harley - den vitaaaa hästen! Han är väldigt gammal tyvärr, så han har lite ont i bakbenen och har blivit lite stel och så, så han kan man inte göra hur mycket som helst med längre! Har känt honom heela livet! Mamma red honom när hon hade mig i magen, och åkte till stallet med mig typ när jag va sjukt liten! Så han betyder väldigt mycket för mig. Åå alla minnen med honom asså! Har alltid ridit honom massa, i skogen framförallt! men också ute på ridbanan.. Han är så gullig, för inne i skogen på sommaren är det ju mycket flugor, bromsar osv.. och då inne i skogen så ställer han sig ibland över en buske och gungar fram&tillbaka och njuter av att han blir liksom kliad under magen där massa flugor och bromsar har suttit och som han inte har nått åt! Och en av de bästa minnena med harley är också när vi tältade med honom!  Min familj och en i stallets familj som vi är väldigt bra vänner med, och som har barn i vår ålder - en kille lika gammal som mig och en tjej i stellas ålder. Och det va en sommarkväll kanske 2007? och vi gick med hästarna till en äng där det va jättehögt gräs! Och så gick vi ut på ängen och plattade ner gräset där vi skulle va, och slog upp tälten, grillade och hade det supermyyys..♥ Jag som då va rätt liten va med de andra barnen och vi gjorde gångar i det höga gräset, som då när man va så liten, va högre än man själv.. Så gjorde vi rum grenom att platta ner gräset på den platsen.. asså det va så sjukt mysigt! ååå ♥
 
Men harley är verkligen världens snällaste, inte rädd för nåt och älskar godis - eller morötter, hästgodis, äpplen osv dååå och han har alltid fått gå längst fram i ledet av hästar när vi har träffar med alla i stallet.
En av träffarna vi har varje år i stallet är på lucia. Då kommer så många som har tid till stallet en speciell tid och tar med sin häst och så rider vi hästarna till ett ställe och har med oss varm choklad och bullar! Harley har alltid fått gå först i ledet av hästarna då, eftersom att han är trygg i sig och så snäll och pålitlig! Har vart med massa gånger på lucia träffarna! Och vi tar bilder varje år på träffen, så inne i stallet finns bilder från när jag va jätteliten och satt som en liten myra på Harleys rygg ♥ ååå världens mysigaste häst!
 
 
 
Backies - den brunaaa hästen. Han är jätteung, kanske 7 år fast vi har bara haft honom i 1 år ungefär! Haha, ja ni har rätt att han ser väldigt stor ut på bilderna ↑ han är till och med högre än harley! hahaha men han är världens snällaste och mysigaste.. han älskar att bli pussad och fixad och såå ♥ Han är ju somsagt väldigt ung, så mamma och två nära vänner som vi delar Backies med håller på att uppfostra Backies och så! Backies är mer bestämd än Harley, men det beror säkert på att Backies är så ung.. Haha Backies och Harley är verkligen sjukt gulliga tillsammans! De behandlar varandra som att de va bröder, och man märker väääldigt tydligt att Backies verkligen litar på Harley till 100% ♥ och oss såklart haha! Backies är iaf vår myse och klump, haha jätteklumpig eftersom att han är så ung och smal men ändå lång! Han måste få lite muskler och växa till sig lite haha! Men även fast jag bara har träffat honom några få gånger p.g.a att jag har massa plugg nu och allt, så har han vart underbar. ♥ 
 
 
Det vaa ett litet inlägg om mina hästar då! Haha det blev ju rätt långt, men jag vene men jag bara glömmer bort allt och bara skriver och sen är det bara en lång text framför mig hahaha!
 
Men hoppas ni gillade inlägget, puuusss /MELINA




Vad heter du? Du har väll ett namn?


Din mail: (bara du och jag som ser)


Har du en blogg?


Vad vill du kommentera?

Kom ihåg mig?
Trackback